BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, May 1, 2011

pEngalaman bElajar mEmandu~pArt 10~

Sebenarnya an,,saya daa ta taw dah masuk part berapa yang belajar memandu...coz hampir sebulan saya matikan blog ini and ta post an tentang tajuk ini...agak banyak ketinggalan...tapi,,hary ini saya hanya akan ceritakan pengalaman yang saya belajar hary sabtu lepas...coz saya daa ta ingat daa yang sebelum2 nie...banyak sangat... =) 


Okey,,sebelum saya teruskan penceritaan saya ini,,ingin saya menguar-uarkan pada anda sume,,saya akan di-test memandu pada hary khamis bersamaan ngan 5/5/2011...yaitu hari khamis nie ya...tinggal lebih kurang+banyak 3 hary lagi...sebelum saya daa post an tentang kebengangan saya bila Pok Su Li yaitu cikgu saya cakap saya test bulan 5...so,,oleh sebab kebengangan saya itulaa,,Pok Su berusaha booking awal2 tuk saya...tapi,,dye cakap ta sure lagi saya dapat test ary khamis nie coz dye mintak ngan JPJ na masukkan saya hary itu...law na diikot an,,saya sepatutnya di test bulan 6 ya...tapi,,disebabkan saya nie banyak karenah+perangai yang membuat an Pok Su daa ta sanggup na layan,ditambah lagi ngan paksaan dari saya,,dye uen cuba laa mintak ngan JPJ...tapi masih ta taw dapat kew ta...dye cakap lam petang nie dye akan call saya gitaw samada saya dapat atau ta test ary khamis...

Bila dye cakap saya ditest 5 ai bulan tu,,terkezut giler saya...awal sangat laa pulak...tapi,,saya senyap ajew...coz kalaw saya cakap awal sangat nanti dye sindir saya pulak ya...dan saya daa dapat agak camner bentuk sindiran dye...lebih kurang camnie...
"wei laa,,tengok tu laa dye...baru nie oyak nak test awal,,nyo maroh tu gak ko pok su nak test awal..pah,,nyo oyak awal sangat pulak doh..senang2 gak,,adik booking sendiri laa deh..." daripada saya disindir baik saya senyap ajew...redha jela dapat awal...lagipun sampai bila saya na jumpa nan Pok Su tu...makin lama saya jumpa dye,,makin banyak dosa saya dapat...sebabnya asyik lawan je dye cakap... =) 

Kalau na diikot an,,ary sabtu sebenarnya Pok Su ta ngajar...ta taw laa nape,,lam kul 5.25 saya dapat call dari dye...ikuti perbualan saya...

Pok Su:hello dik...
Saya:hello*ngan suara yang control coz duk makan nasi*
Pok Su:adik nak belajar ary nie?law na belajar Pok Su gi amik..
Saya:*terkezut+pelik* Pok su duk mano nie?
Pok Su:duk di jalan Tanah Merah..nak belajar dop...wat parking...
Saya:urm,,mari laa...

Saya ta janji uen na belajar ary tu...tapi,,bila cikgu yang cari kita,,timbul rasa bangga lam diri...hahaha...so,,kebetulan saya uen keboringan duk umah,,saya uen na laa ke sana...lam 10 minit kemudian,,dye sampai...saya tengah kelam kabut duk pakai tudung...my mama marah kat i taw coz wat Pok Su nunggu sokmo...padahal,,minggu lepas 2 kali ajew yang dye tunggu saya...yang laen saya tunggu dye...sebelum tue,,meh saya cite sikit perang yang terjadi antara saya dan dye pada hary selasa lepas...hary selasa tu,,dye janji ngan saya na datang amik kul 4.30...saya nie punya laa kalut siap-siap takut dye sampai...tunggu punya tunggu kul 5.20 ta sampai lagi...saya daa angin satu badan daa ai tu...saya uen bila daa kegeraman sangat,,amik fon call dye...

Saya:hello pok su,,nok ngajar x se ai nie?
Pok su:hello,,ngajar,,nie duk ngajar laa nie..
saya:Pok su janji kul brapo ai nie?
Pok su:memg laa pok su janji kul 4.30 tapi ore ramai dik..law pok su gi amik awal,,meta jah la,,ore ramai..pahnie pok su gi amik laa...

Tuuuuuuutttt...saya off an phone...Ya Allah,,sakitnye hati saya masa tu...alasan yang dye bagi ta masok akal langsung laa....orang ramai??eh,,sape yang janji dulu kul 4.30 tu...kalau betul uen ta ley datang kul 4.30,,salah ke law call saya gitaw amik lewat sikit...ta dew laa saya macam orang bodoh tunggu dye...makan uen belum,,coz duk tunggu dye...lam kul 5.35 dye sampai...masuk lam kereta tu,,saya senyap ta cakap uen and ta tengok uen muka dye...saya cume cakap suh dye hantar kawan saya balik umah dye dulu kat Hutan Kuin...itu ajew...lam kereta tu,,hanya kawan saya,cik Hajjar je yang cakap ngan dye...saya diam ajew coz saya tengah marah masa tu...memang saya ta ley na cakap law na marah...takut saya sembur jew depan dye...dye wat lawak uen saya ta bagi apa2 respons...lepas hantar kawan saya tu,,dye cuba terangkan kat saya sebab dye datang lewat,,tapi saya wat ta dengar...biarlah na cakap saya kurang ajar uen...bawak kereta hary tu uen saya senyap jew...sampai laa balik...sampai aje kat umah,,saya jadi na marah kat sume orang...ta boleh orang tegur,,saya jadi na marah...itulaa saya,,bila saya na marah an seseorang,,sume akan kena...saya uen cite kat my mama...my mama marah balik kat saya n dye suh saya call Pok su n mitak maaf...hmmm,,saya ingat an cite kat my mama tu,,tenanglah sikit,,tapi makin na marah adela...asyik saya je yang kena mintak maaf...saya uen ada PERASAAN laa...bukan dye jew...salah ke law dye yang mintak maaf ngan saya...kenapa mesti orang muda yang mintak maaf ngan orang tua walaupom salah orang tua???saya ta paham laa...law na kita dihormati,,hormat laa orang jugak...nak orang jaga perasaan kita,,jaga laa perasaan orang  gak...huh!!!

Pagi esok tu,,saya call dye 2,3 kali ta angkat!!!!hantar mesej mintak maaf ta balas!!!memang saya ase na siat2 kulit dye...lam kul 12 lebih dye call saya balik,,cakap fon duk lam kereta laa,,ntah papelaa...hampir setengah jam gak laa saya borak2 ngan dye,,luah an perasaan ketidak puasan hati ini....n petang tu,,dye daa ta janji na datang amik kul bapew...tapi dye call saya...2,3 kali gak dye call suh saya siap2 dye na datang amik...first dye call tu,,saya baru na solat,,then dye call plak,,saya ta siap lagi sebenarnya,,tapi saya cakap daa siap...ta sampai bapew minit dye sampai...maknanya dye belajar dari kemarahan saya itu...daa ta berani na janji ngan saya...Alhamdulillah,,saya daa berbaek ngan dye...

Balik pulak pada yang hary sabtu lepas,,dye suh saya wat parking,,tapi saya ta nak...so,,saya wat jalan raya ajew laa...memang saya benci wat parking...tersangatlah ta bez...tapi,,saya uen kerunsingan gak coz saya ta berapa mahir lagi ngan parking...so,,hary rabu ini,,saya hanya akan berada di litar tuk wat parking...doakan kejayaan saya ya law jadi test nanti...dan doakan jugak moga2 saya ta gaduh daa ngan cikgu saya tu... =)

0 comments: