BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, April 6, 2011

pEngalaman bElajar mEmandu~pArt 7~

Assalamualaikum semua...sudah agak lama saya mendiamkan diri di sini...begitu sibok menguruskan hal2 yang ta berapa na penting uen...sampai tiada masa untuk berblog... =) Ok laa...saya na sambung tentang pembelajaran saya di litar untuk kali yang ke-tujuh...setelah lebih kurang 3 minggu saya ta ke litar,,akhirnya kelmarin saya sudah uen menjejakkan kaki ke sana...agak kejanggalan bila daa lama ta ke sana...dan hampir 60% saya ta dapat na kuasai pemanduan saya...lam erti kata laen,,daa ta ingat... :))tapi,,alhamdulillah,,bila cikgu saya dengan rasa sabarnya,,tetap ajar saya walaupun saya nie makin banyak karenah...hehe...


Masa saya sampai kat litar tue,,cikgu menyuruh saya bawak sendiri kereta untuk wat parking and naek bukit...coz dye na antar anak murinya yang lain...so,,saya dengan megahnya bawak laa...bawak punya bawak,,naik bukit still ok...then,,na wat parking,,da k.o... =) saya ta ingat step2 tuk wat parking...pulas sana sini stereng...entah pape entah saya wat...haha...last skali,,saya wat keputusan,,ta yah wat parking...tunggu cikgu datang dulu...rasa yang teramat malu bila orang dok tengok2...saya hanya menebalkan muka aje ketika itu...malu yang teramat...huhu...


Entah berapa pusingan saya dok pusing2 lam litar tue,,akhirnya cikgu saya muncul jugak...saya uen cakap laa apa yang daa terjadi tadi...dye uen menyuruh saya melakukannya semula ya...saya daa ta takot masa nie coz dye daa ada...buat punya buat,,saya daa mengingati semula cra2 parking...so,,skali lagi cikgu saya meninggalkan saya bila dye turun and suh saya buat sendiri...alhamdulillah,,saya mampu melakukanyya...


Tiba masa untuk ke jalan raya pulak...di jalan raya saya daa ok...cuma sedikit ganas...=)yang paling saya ta boley lupa bila saya na selisih nan trailer minyak,,secara tiba-tiba saya cuba elak hingga hampir2 terbabas...haha...tapi,,mujurlah cikgu saya sempat memegang stereng...saya ketawa dengan terbahak-bahak masa tue... =) bila tengok muka cikgu saya masa tue,,pucat yang teramat...haha...baru dye taw yang saya nie ganas...asyik bawak lembut jew,,na jugak try bawak dengan ganas...haha...dan saya berjaya melakukannya...haha...*kejam*


Dan sesi pembelajaran saya nie ta akan sah law ta dew pergaduhan antara saya ngan cikgu...asyik gaduh ajew...yelaa...saya nie semakin ganas memandu...cikgu plak asyik suh bawak slow ajew...mana rock babe...haha...astaghfirullahalzim...bertaubat lah... =) memang gaduh memanjang...law saya yang ta sindir dye,,dye yang akan sindir saya...dan kelmarin,,begitu kuat saya disindir oleh dye ya...huh,,sabor je laa...law ikot hati nie,,na kita bakor je...huhu...tapi,,saya akn pastikan hari ini dye yang akan disindir oleh saya...hahaha...


Hari ini,,saya akan cuba bawak Naza Citra milik my mama...daa lama saya memasang niat untuk cuba membawa kereta automatik plak...dan saya daa cuba pujuk cikgu saya dan akhirnya saya berjaya...setelah begitu lama berdebat ngan dye...tapi,,entah betul entah tidak dye na ajar saya bawak Naza hari nie...law ta bawak,,saya na bawak kereta dan terjun parit...haha...terok betol laa saya nie an...huhu...ok laa...tunggu sambungan yang seterusnya...

0 comments: