BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, January 30, 2011

Pengalaman belajar memandu ~pArt 1~

Hari nie saya nak kongsikan pengalaman saya belajar memandu...nak dijadikan cerita,,setelah hampir 2 minggu,,saya memendam perasaan yang membara untuk belajar kereta,,akhirnya cikgu li merangkap cikgu yang dipertanggungjawabkan untuk mengajar saya telah sudi menelefon saya..dan dia telah menetapkan bahawa hari ahad bersamaan 30/1/2011 saya dikehendaki ke litar untuk memulakan sesi pembelajaran saya tersebut..*hepy giler masa nie*akhirnya,,tepat pukul 9 pagi kelmarin,,saya pun pergi ke litar dengan menaiki kereta naza citra milik saya punya abi,,dan my abi yang kebetulannya tidak bekerja kelmarin,,sudi menghantar anaknya ini untuk menuntut ilmu...sesampainya saya di sana,,saya terus menelefon cikgu li,,dan jawapan yang sedikit membuatkan saya hot,,dia suruh saya tunggu dia coz dia berada di jalan raya sedang mengajar anak muridnya yang lain...saya pun dengan muka seposen nie,,tunggulah dia...tunggu punya tunggu,,,dalam kul 9.45 ada sorang budak pompuan datang jumpa saya dan dia cakap cikagu li panggil..saya pun turut lah budak pompuan 2...setelah mengamati wajah budak pompuan tersebut,,baru saya perasan,,semasa saya sampai ke litar,saya tengok dia baru nak keluar ke jalan raya untuk belajar...tapi,,agak malang bagi saya kerana tak sempat melihat wajah cikgu yang ada di sebelah dia...*kenapa saya nak cite pasal budak 2 lam cite saya nie ek* sebabnya,,budak pompuan 2 upenye anak murid kpada cikgu saya jugak...jadi,,di sini bermakna cikgu telah memungkiri janjinya...sepatutnya pukul 9 turn saya,,tapi tiba2 budak 2 pulak yang merampas saya punya turn...*membara perasaan saya* tapi,,tak apalah,,perkara dah lepas..nak dipendekkan cerita,,saya pun masuk lah dalam kereta dengan muka yang sedikit plastik...maksud muka yang sedikit plastik adalah muka yang menahan marah dan berpura2 cool...takkan laa saya nak masuk ngan muka cam singa depan cikgu kan..nie first saya belajar,,x elok wt perangai...lagipun,cikgu 2 ada bau-bau bacang ngan family saya...so,x leh nak wat hal..dengan muka yang langsung x ada rasa bersalah,,cikgu saya pun menyoal dengan pelbagai bentuk dan ,jenis soalan pada saya...saya pun jawab lah soalan dia dengan sopan dan tertib walaupun membara...dia pun mengajar saya tentang gear..saya mendengar dengan begitu teliti coz begitu teruja untuk belajar..then,,sy pun start enjin dan bermulalah sesi memandu saya...banyak kali jugak lah kereta viva putih milik cikgu saya 2 mampus saya kerjakan..haha...sebabnya saya x berapa mahir lagi nak tukar gear n nak lepaskan clash..dan yang membuatkan saya begitu malu bila kereta 2 mampus depan kantin lam litar,,sampai ada mak cik 2 melatah coz terkejut dengan aksi saya pandu kereta 2...haha...masa 2,,memang saya malu yang teramat sangatlah...cikgu saya pun yang melihat saya sedikit ketakutan dengan situasi tersebut memberi kata2 semangat kpd saya...apa yang dia cakap saya dah x dengar coz terlampau takut+malu ngan situasi tadi..dan disebabkan ketakutan yang begitu menebal lam diri saya ketika itu,,cikgu saya dengan beraninya menyuruh saya pandu kereta di atas jalan raya...*terkejut giler*saya pun terpaksa akur dengan keputusan yang agak mengejut itu..dengan tenang saya pandu kereta di atas jalan..walaupun tubuh badan saya ketika itu sudah terketar2..tapi,,kita kena cool...depan cikgu kan..nanti,,dia report kt my abi n my mama,,lagilah memalukan saya..saya akui yang saya memang x berapa concentrate coz diganggu oleh cikgu saya 2..macam2 soalan dia tanya sy..mna nk jwb soalan dia lagi,nak fokus lagi...*serabut*tapi,x boleh nak salahkan dia juga coz dia kan "woreh"saya.."woreh" itu bermaksud saudara ya..:)) dan kitorang pun lama x jumpa n saya x pernah jumpa pun dia..lam erti kata lain,x kenal pun dia...dekat situ baru kenal..tepat pukul 10.30,saya selamat dihantar pulang oleh cikgu saya..dan hari selasa 1/2/2011 saya ke sana semula untuk meneruskan perjuangan saya itu...pengalaman pertama itu memang membuatkan saya takut untuk menempuh pengalaman2 yg akn tiba kelak...apa2 pun kita kena cool...betul x??huhu...itulah yang boleh saya kongsikan sedikit pengalaman memandu saya yang pertama kalinya...nantikan sambungannya kelak...apa yang akan jadi pada saya nanti...:))

2 comments:

mencari konklusi said...

jgn ah wat warna gnie.... nampak terang.. xley baco... huhuhuhuhuhuh

FaQiHaH93 said...

yokow...ore blh bco nie...haha...!!